torsdag 23 april 2009

Shoppoholic....

Igår besökte jag IKEA, jag hade förberett min lilla lista med grejer som jag var intresserad av att ev. köpa. När jag o min polare anlände till varuhuset, tog vi var sin gula Ikea bag och gick o kollade på inspirations avdelningen etc. Jag hade inga planer att köpa så många grejer men helt plötsligt så märker jag att den gula bagen bara fyllt upp sig själv.

Det kändes som det en sort shopoholic hade tagit över mig och jag hör mig själv tänka; - Ja det här kan juh vara bra att ha i lägenheten, -Ja det här skulle jag kunna använda om det blir snö storm, - Ja detta skulle vara nice att ha på en romantiskt middag...

Det blev som att jag hittade saker hela tiden som jag egentligen klarat mig utan men köper bara för att de kan vara bra i framtiden. Är det ett lyx problem eller? Jag vet inte, jag behöver det inte för att överleva just nu, men kanske i framtiden. Eller är det överlevnads instinkten i personen som säger du behöver den där prylen i framtiden. Så som Om man varit fast i öknen och man hittat ett fiske spö, sparar man då det om man skulle komma till havet? - ähh jag vet inte.


En sista notis;
Undra om Kamprad fick besökt av någon gudomlighet som sa:"- Build a store with all kind of decorations and they will come...". Ja hursomhelst är det en riktigt nice affärsidé speciellt; Glass strutar för 10kr. Allt en behöver när man avslutat sin shoppingrunda.

Inga kommentarer: