söndag 22 juni 2008

Mission impossible - köpa soffa

När jag började leta soffa till nya lägenheten då tänkte jag, faan det kommer bli as-lätt att hitta en ny, snygg, bekväm soffa.

Sen började jag göra lite research vad är syftet med soffan, ja den ska vara snygg, den ska vara otroligt bekväm så att man skulle kunna vara bakis i flera dagar i den sen så ska den vara snygg.

Det jag gjorde var att jag började kolla runt på IKEA, Bolagret, Bolia, Boconcept, Chili funiture, samt furniturebox. Jag hittade flera som var väldigt snygga o intressanta, jag gick även till deras butiker och testade dem. OBS! väldigt viktigt att man testar sofforna före man köper dem...

Hur som helst när jag var och testade alla soffor så kom det fram en viktig variabel som inte var med i beräkningarna "soffans bredd".


- Jag var tvungen att hitta en soffa som var max 240cm bred och dessutom uppfyllde mina krav, vilket inte är världens lättaste sak.


Jag upptäckte att det inte tillverkas många soffor som är: bekväm, snygg, och max 240cm bred. bahh. Nu efter några veckors ångest över att jag aldrig kommer att hitta den perfekta möbeln(som uppfyller kraven och variblerna),har jag nog funnit den!

Jag hittade den på Furniturebox, Dessutom var den ganska billig, eftersom soffa är en ganska viktig sak i hemmet så var jag faktist villig att lägga lite mer på den prylen, och nu hittade jag den snygga, sköna, soffa som var precis 240cm bred. Wohoo!!

Inga kommentarer: