måndag 14 april 2008

Blogging.

Detta blir nu mitt första blogginlägg, jag skulle egentligen publicera mitt första inlägg för någon månad sedan. Anledningen till att jag inte gjort det är för att jag har gått och grubblat på vad jag ska skriva. I morse när jag var ute och gick, tänkte jag för mig själv, " ähh fuck it, skriv bara något". ahh detta är resultatet, ingen skön literatur precis men det funkar väl på Internet. Det finns en anledning till varför "Two girls and one cup" har gjort så stort intryck på Internet, -people like shit.

Hmm... Egentligen är det här med blogging inte min grej kan jag tänka. Ja jag skriver inte en för att det är inne just nu. Ligger typ ett och ett halvt år efter alla andra(troligen kommer 3 personer stanna upp o kolla in denna blog, vilket är bra). Syftet med denna blogg är rent personligt, mer för att reflektera över hög och låg punkter i upplevelser jag stöter på i livet. Det kan vara allt från gastronomiska upplevelser till personliga insikter. Hur frekvent jag kommer att vara på att uppdatera skiten är nog engång i veckan, who knows? maby more maby less?

Nu innan mitt första inlägg ville jag göra lite research hur man skriver blogg, låter lite töntigt men det är lite i min personlighet att tänka före jag säger något, vilket kan vara lite kreativt hämmande ibland men men. För att återkoppla till ämnet, - Jo jag gjorde research, och jag kom fram till att blogging är som att besöka sin psykolog där bloggaren är både psykolog och klient. Från början beskriver de sitt problem och dessto djupare de gräver så mer självinsikt får de över sina problem, vad de grundar sig i kanske till och med hittar de en lösning när de skriver(Vet dock inte om detta kan generalliseras på alla bloggare, men de bloggar jag läst har givit mig denna insyn). Jag tror detta kan vara en anledning till att jag själv skriver detta inlägg, jag vill bearbeta min blogg-rädsla, vi får se om jag kommit fram till ett bra svar i slutet på bloggen.

hmm...detta är slutet på mitt första blogginlägg och nu måste jag dra till jobbet, jag kan faktist säga att detta var en trevlig upplevelse och att jag kommer att fortsätta blogga. :)


Cya when i cya!

Inga kommentarer: